Opis stanowiska pracy


Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw identyfikacji cudzoziemców,realizacji międzynarodowych umów o readmisji oraz przekazań cudzoziemców do innych państw członkowskich UE Sekcja Identyfikacji Wydziału II Identyfikacji i Powrotów Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej

02-585 Warszawa al. Niepodległości 100

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • utrzymuje bieżącą współpracę z przedstawicielstwami dyplomatycznymi i urzędami konsularnymi innych państw w kraju oraz za granicą w zakresie potwierdzania tożsamości i uzyskiwania dokumentów podróży w celu umożliwienia skutecznej realizacji decyzji o zobowiązaniu cudzoziemca do powrotu do kraju pochodzenia (język angielski – oficjalna korespondencja, spotkania, tłumaczenia robocze korespondencji przychodzącej oraz wychodzącej na potrzeby działań wydziału w zakresie realizacji umów o readmisji).
  • planuje i organizuje przekazania cudzoziemców drogą lotniczą oraz lądową do innych państw członkowskich UE w oparciu o obowiązujące przepisy umów i porozumień międzynarodowych o przyjmowaniu i przekazywaniu obywateli umawiających się stron oraz obywateli państw trzecich.
  • utrzymuje bieżącą współpracę z Agencją Frontex w zakresie działań w obszarze pre-return, m.in. poprzez aktywny udział w projektach i forach koordynowanych przez wskazaną instytucję.
  • współpracuje z terenowymi jednostkami Straży Granicznej oraz jednostkami służb granicznych innych państw w zakresie realizacji umów o readmisji w celu ustalenia właściwości, terminów, miejsca i innych warunków odnośnie przekazań cudzoziemców, zapewnienia konwoju dla osób przekazywanych, zapewnienia sprawnej realizacji transferów.
  • współpracuje z funkcjonariuszami SG delegowanymi do pełnienia służby poza granicami państwa w celu wykonywania zadań oficera łącznikowego SG oraz europejskiego oficera łącznikowego ds. powrotów EURLO w zakresie identyfikacji cudzoziemców.
  • obsługuje merytorycznie wizyty pracowników placówek dyplomatycznych państw trzecich oraz urzędów konsularnych lub ekspertów do spraw potwierdzania tożsamości celem przeprowadzenia procesu identyfikacji cudzoziemców przebywających nielegalnie na terytorium RP.
  • przygotowuje projekty stanowisk dotyczących współpracy z państwami trzecimi kierowanych przez Komisję Europejską lub państwa członkowskie UE, a także Europejską Agencję Straży Granicznej i Przybrzeżnej (Frontex).
  • utrzymuje bieżącą współpracę z Urzędem ds. Cudzoziemców, urzędami wojewódzkimi, sądami oraz innymi organami właściwymi w sprawach cudzoziemców w zakresie realizacji czynności identyfikacyjnych.
  • uczestniczy w przedsięwzięciach inicjowanych lub organizowanych przez Europejską Agencję Straży Granicznej i Przybrzeżnej (Frontex) w celu wymiany doświadczeń oraz poszerzaniu wiedzy eksperckiej.
  • reprezentuje formację podczas spotkań krajowych i międzynarodowych w zakresie problematyki powrotowej, organizowanych przez przedstawicieli innych organów właściwych w sprawach cudzoziemców oraz przez organizacje międzynarodowe i międzyrządowe.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- praca samodzielna, administracyjno - biurowa, w siedzibie urzędu,
- praca w pomieszczeniu biurowym/w terenie,
- reprezentowanie urzędu na zewnątrz


 Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- stałe godziny pracy (8.15-16.15),
- dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,
- stanowisko zlokalizowane jest na III piętrze budynku,


- pomieszczenia klimatyzowane
- infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody, winda,
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,
- narzędzia i materiały do pracy: komputer, telefon, kserokopiarka, niszczarka,
- budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, jednak występują ograniczenia związane ze  swobodnym przemieszczaniem się (kotytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami), 
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu procedury naboru.


UWAGA!


WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.


Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.


W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.


Przykładowa prawidłowo przygotowana aplikacja dostępna jest na stronie:
http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html.

Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:
- świadectwa pracy/służby,
- zaświadczenia o zatrudnieniu,
- zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,
- zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,
- referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,
- zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym
stanowisku.

Dokumenty można składać:
- osobiście w siedzibie urzędu
- listownie
- za pośrednictwem ePUAP albo e-Doręczenia.


Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok. 6071,93 zł brutto+ dodatek za wysługę lat.
Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu a także oferty, które nie
zawierają kompletu wymaganych dokumentów oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem
kandydata) oświadczeń.
Zostaną przyjęte tylko kompletne kserokopie dokumentów. Kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Na rozmowie kwalifikacyjnej poprosimy o okazanie oryginałów dokumentów dołączonych do aplikacji (do wglądu).
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w
niniejszym ogłoszeniu.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarach związanych ze sprawami migracyjnymi

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych,
  • Znajomość języka obcego na poziomie bardzo dobrym: j.angielski lub j. rosyjski lub j. niemiecki;
  • komunikatywność,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • współpraca w zespole,
  • umiejętność rozwiązywania problemów, kreatywność,dzielenie się wiedzą i informacjami,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
    • Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
    • kopia dokumentu lub oświadczenie kandydata o wymaganej znajomości j.angielskiego lub j. rosyjskiego lub j. niemieckiego
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie innych dokumentów potwierdzających posiadanie określonych kwalifikacji ( świadectwa pracy, uprawnienia, referencje)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-26
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Biuro Kadr i Szkolenia
    Komendy Głównej Straży Granicznej
    Al. Niepodległości 100
    02-585 Warszawa
    z dopiskiem „oferta pracy - starszy specjalista w ZdSC KGSG oraz numer ogłoszenia"

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi