Opis stanowiska pracy
Team Leader General Ledger
Warszawa
NR REF.: 1192811
Your new company
Our client is a Scandinavian company building its SSC structures in Warsaw.
Your new role
The Team Leader General Ledger is responsible for managing and overseeing the Record-to-Report/GL processes while performing operational tasks. This role requires a hands-on approach, balancing leadership and active participation in daily operations.
Main Tasks and Responsibilities:
- Oversee recurring/non-recurring journal entries, account reconciliation, trial balance adjustments, intercompany balances, inventory adjustments, and fixed assets management.
- VAT and transactional tax accounting/reporting, including external reporting.
- Ensure compliance with financial regulations and internal controls, and support internal/external audits.
- Guide and support GL associates, handle queries, and provide training on processes.
- Work with OtC, PtP teams, finance management, and other stakeholders to ensure smooth global finance operations.
- Identify and implement process improvements to enhance efficiency and accuracy.
What you39ll need to succeed
- Bachelor39s degree or equivalent in finance, accounting, or related fields.
- Over 5 years of experience in accounting and/or finance operations.
- Fluent English, additional Scandinavian language or German as an added value.
- Experience in the role of team coordinator.
- Experience in multinational, multi-site operations is a plus.
- Effective interaction with internal teams and external partners.
- Prioritizing multiple tasks in a fast-paced environment.
- Collaborative approach to achieving goals.
What you39ll get in return
- Career in an Organization with Scandinavian Culture and Values: Experience a work environment that emphasizes equality, work-life balance, and sustainability.
- Work in a hybrid model (3 days in the office per week)
- Potential for a permanent contract after an initial 3-month period.
- Comprehensive medical coverage through Medicover.
- Sports Card: Access to various sports facilities and activities.
- Life insurance coverage for added security.
- Opportunity to be involved in the transition of processes.
- Attractive and competitive salary.
What you need to do now
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodow...
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej na świecie firmy zajmującej się rekrutacją specjalistyczną.
Hays działa na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, posiada ponad 250 biur, w których łącznie pracuje ponad 10 tysięcy ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2003 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 200 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Cechą wyróżniającą HAYS jest unikalny system rekrutacji wysokiej klasy specjalistów w oparciu o podział na dywizje:
HAYS Accountancy & Finance
HAYS Construction & Property
HAYS IT & Telecom
HAYS Manufacturing
HAYS Pharma & Healthcare
HAYS Sales & Marketing
HAYS Executive
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 15/04/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa